Thursday 25 June 2020

Jenis Perniagaan Francais Di Malaysia

Dalam ruangan ini kami ingin berkongsi bersama anda kelebihan dan kelemahan sistem francais. Di malaysia terdapat lima jenis perniagaan yang berlaku pembaca perlu mengetahui dan memilih perniagaan tersebut berdasarkan posisi pembaca kebolehan tersebut dilihat dari sudut kekuatan kewangan kemahiran pembaca dan pengetahuan pembaca dalam menjalankan membangun dan menanggung risiko perniagaan tersebut.

Pekerja Am Rugi Rm15 000 Ditipu Syarikat Pinjaman Tak Wujud Hokaloh News Vector Format World Logos

Menerusi francais format perniagaan francaisi bukan sahaja diberi hak menggunakan jenama ataupun mengedarkan produk keluaran francaisor bahkan menduplikasikan keseluruhan sistem perniagaan yang dipraktikkan oleh francaisor dan francaisi francaisi di.

Jenis perniagaan francais di malaysia. Minat pengetahuan pengalaman iv. Malaysian franchise association mfa ditubuhkan pada tahun 1994 untuk membantu pelaksanaan program kerajaan untuk mempromosikan keusahawanan menerusi peluang francais. Pendedahan kepada bentuk dan jenis perniagaan di malaysia duk 4012 entrepreneurship 2 3.

Tetapi kos akan selalu ada tidak kira jenis perniagaan apa pun yang anda jalankan. Perniagaan francais di kategorikan sebagai perniagaan sendiri iaitu kita sebagai francaisi dan pemberi hak francais itu pula dikenali francaisor. Francais format perniagaan adalah jenis francais yang paling popular dan paling komperehensif.

Di malaysia terdapat empat jenis perniagaan yang boleh dibina yang bersesuaian dengan perniagaan yang ingin anda jalankan. Di malaysia perniagaan francais dikawal selia oleh akta francais 1998 akta francais yang mengawal industri francais bukan sahaja dari sudut perjanjian mana mana francais tetapi melaksana skim sistematik bagi pendaftaran untuk francaisor francaisi dan broker francais. Restoran mcdonald s yang pertama dibuka di illinois amerika syarikat pada tahun 1961.

Lokasi tempat perniagaan iii. Memilih jenis perniagaan maklumat di atas betul pada 13 februari 2018. Jenis saiz perniagaan v.

Akta francais di malaysia. Restoran pertama di malaysia telah dibuka di jalan bukit bintang kuala lumpur pada tahun 1982. Perniagaan francais adalah perniagaan yang memerlukan modal yang agak besar lebih kurang rm200 000 sehingga rm2 5 juta untuk permulaan.

Semenjak itu ia terus mengembangkan perniagaannya melalui sistem francais dan kini memiliki sejumlah 34 734 restoran outlet di 191 buah negara. Perkara perkara berkaitan francais di malaysia dikawal di bawah akta francais 1998 di malaysia perbadanan nasional berhad pns menerajui pembangunan industri francais malaysia. Usahawan hendaklah melihat dengan jelas beberapa aspek seperti.

Di harapkan maklumat yang kami paparkan ini dapat membantu anda dalam membuat keputusan dari segi pemilihan jenis atau bentuk perniagaan.


0 comments: