Sunday 25 October 2020

Film Yang Diharamkan Di Malaysia

Bagi mereka yang tidak tahu bukan filem beauty and the beast sahaja yang tidak dapat ditayangkan di malaysia. Inilah 8 filem yang diharamkan di malaysia 8 filem yang diharamkan di malaysia walaupun filem pada sebenarnya bertujuan untuk memberi hiburan namun terdapat juga sesetengah filem yang memaparkan adegan adegan yang kurang menyenangkan atau menyinggung perasaan penonton sehingga menyebabkan filem tersebut terpaksa diharamkan dari ditayangkan.

Al Masih Ad Dajjal In 2020 History Of Islam Islamic Eschatology Islam

Berkisahkan tentang seorang kanak kanak.

Film yang diharamkan di malaysia. Filem yang diarahkan oleh pengarah kontroversi namewee ini sepatutnya ditayangkan di seluruh negara pada 30 januari 2014 namun filem banglasia telah diharamkan dari ditayangkan di malaysia dikecam hebat oleh lembaga penapisan filem negara lpf dan kementerian dalam negeri malaysia kdn ketika proses kelulusan filem pihak lpf dan kdn turut memberikan sebanyak 31 catatan rasmi iaitu 90. Filem yang diarahkan oleh pengarah kontroversi namewee ini sepatutnya ditayangkan di seluruh negara pada 30 januari 2014 namun filem banglasia telah diharamkan dari ditayangkan di malaysia dikecam hebat oleh lembaga penapisan filem negara lpf dan kementerian dalam negeri malaysia kdn ketika proses kelulusan filem. 1 the exorcist 1973 filem ini merupakan antara filem terseram yang berjaya tercalon di mana mana senarai bagi kategori seram.

Filem yang layak ditayangkan biasanya ditapis berdasarkan elemen seram ganas seks politik agama dan kebudayaan yang tidak keterlaluan. Dalam segmen ini elyssa alia menyenaraikan filem filem yang telah diharamkan tayangannya di malaysia. Filem yang mengisahkan tentang seorang wanita yang membalas dendam terhadap sekumpulan lelaki yang merogolnya ini bukan sahaja diharamkan di malaysia malah terdapat banyak negara lain yang turut mengharamkan tayangan filem ini antaranya singapura thailand china new zealand dan banyak lagi.

Pada ketika ini pasti ramai yang menunggu adakah filem beauty and the beast akan ditayangkan di malaysia selepas lembaga penapisan filem meminta penerbit filem melakukan beberapa suntingan ke atas filem tersebut kerana mengandungi elemen cinta sejenis antara lelaki. Jika anda ingin menonton episod penuh jangan lupa untuk menonton di channel 111 hypp. Ramai tak tahu.

Jadi kami senaraikan beberapa filem yang telah diharamkan tayangan di pawagam malaysia. Beberapa filem yang agak terkenal sebelum ini juga pernah diharamkan tayangannya di malaysia. Filem yang mengisahkan tentang seorang wanita yang membalas dendam terhadap sekumpulan lelaki yang merogolnya ini bukan sahaja diharamkan di malaysia malah terdapat banyak negara lain yang turut mengharamkan tayangan filem ini antaranya singapura thailand china new zealand dan banyak lagi.

Berikut merupakan 10 filem yang diharamkan tayangan di malaysia. Sejak tahun 1936 lagi filem yang gagal mematuhi kriteria yang ditetapkan lpf haram ditayangkan di pawagam malaysia. Pulp fiction 1994 filem yang diarahkan oleh pengarah eksentriks quentin tarantino diharamkan kerana mengandungi unsur melampau seperti keganasan penggunaan dadah adegan bogel dan seksual.

Doa Selepas Solat Terawih Ertinya In 2020 Learn Islam Solat Doa

Nama Nama Anak Lelaki Perempuan Yang Dilarang Dalam Islam Di 2020 Nama Anak Nama Nama Bayi Blog

Arab News Arab News Arabic Outdoor

Pin On Cewe Cantik

Mitos Sekolah Cina Bagus In 2020 Education Malaysia Short Film

Pin By Dhialova On Kutipan Inspiratif Movie Posters Movies

Pin On Layout

Mobile Legends E Sports Terlaris Di Malaysia Indonesia Dan As Indonesia

Misteri Janda Kembang 1991 Director By H Tjut Djalil Horor Sutradara Teratai

Pin On Pk

8 Filem Yang Diharamkan Di Malaysia The Raid 2 Raid Gareth Evans

Temuramah Bersama Rakyat Malaysia Yang Berada Di New Zealand New Zealand Malaysia Sumber

Guiness Stout Ad In Malaysia During The 60 S Old Ads Old Advertisements Guinness

Drama Jangan Benci Cintaku Episod 12 Slot Akasia Tv3 Info Hokaloh News Drama Movie Posters Akasia

Pin By Allfatihah Com Seven On Maksiat In 2020 Movies Movie Posters Poster

Kontroversi Gadis Shell Guna Iklan Kadbod Patung Plastik Guna Wajah Dan Tubuh Wanita Adalah Haram Mufti Perak Mufti Perak Tan Sri Dr Poster Malaysia Shells

Coming Soon Film Rekomendasi Di 2020 Film Bagus Film Barat Film

Chinatown Kuala Lumpur Lively Colorful Chinatown Is Centered On Petaling Street Known For Its Fashion Shops And A Large Covered Market With Produce

Cara Mangatasi Facebook Instagram Dan Juga Whatsapp Yang Di Blokir Oleh Pemerintah Beauty And The Beast The Beast Disney


0 comments: